غذای خود را  با نمک آغاز کنید که شفای هفتادو دو درد در آن است.که از آن جمله اند:

۱- جنون

۲- جذام

۳- برص

۴- گلودرد

۵- دندان درد

۶- دل درد

۷- لک و پیس چهره و گزش عقرب و برای این منظور آن را با آب خمیر کرده و بر موضع می نهند و اگر مردم می دانستند که چه چیز در نمک است در به کار بردن آن به عنوان تریاق مبالغه می کردند.

گرچه در عمل هضم و تحریک اشتها و ضدعفونی دهان و معده بسیار موثر است اما افراط در آن باعث ضعف دیدچشم و کمی شهوت خواهد شد.

ترکی نیز ساده ترین و بهترین وسیله ضدعفونی دهان و دندان می باشد.کسی که می خواهد دندان سفیدی داشته باشد مقداری نمک ترکی و به همان اندازه کف دریا هر دو را نرم سائیده به دندان ها بمالد.

نمک بیشترین انواع ویتامین ها را بخصوص اکثر گروه ب را رسوب می دهد.رسوبات خون کبد را فرسوده و تنبل می سازد.کبد تنبل بیماری های جلدی را پدید می آورد بنابراین اشخاصی که خون می گیرند و یا بر اثر بعضی بیماری ها دچار رقه الدم شده اند باید حتی الامکان از خوردن نمک و غذاهای شور بپرهیزند.

نمک از نظر ائمه:

عقربی پیامبر اکرم را نیش زد.حضرت نمک طلبید و بر موضع درد پاشید و آن را آنقدر فشار داد تا زهر از آن موضع خارج شد.سپس فرمود:اگر مردم فواید نمک را می دانستند محتاج به هیچ ضد سمی نخواهند بود.

غذای سفره ای که نمک در آن نباشد،گوارا نیست،و برای بدن بهتر است که غذای خوردن با نمک شروع شود.<<امام صادق (ع) >>

کسی که بر روی اولین لقمه خود نمک بپاشد لک و پیس و کک ومک او برطرف می شود.<<امام صادق (ع) >>

نمک طعام از جمله مواردی است که نمی تواند از راه خوراکی های گیاهی و یا حیوانی وارد بدن گردد. اشتها را زیاد می کند و این امر مربوط به کلر آن است.به علاوه مصرف متعادل آن باعث چاقی می شود.

مقاومت بدن را در برابر گرما زیلد می کند و قسمت های سطحی پوست را سفت و سخت تر می کند.