حسین رضایی زاده درباره رفع خستگی و ضعف اظهار داشت: افسردگی، خستگی، دلهره، ترس, اضطراب، عصبانیت، بی حوصلگی،کسالت، سنگینی، بی قراری، عدم نشاط و بی‎حالی واژگانی هستند که از افراد چه جوان و چه پیر شنیده می‎شود.

به گفته وی بیماری بیماری خستگی مزمن بیماری است که در زنان بیش تر از مردان بروز پیدا می‎کند؛ بیشتر در سنین ۲۵ تا ۴۵ سالگی دیده می‎شود و اختلالات اضطرابی جز شایه ترین بیماری‎های روانپزشکی است .

این متخصص طب سنتی ادامه داد: در طب ایرانی غذاهای بسیار لذیذ, کم حجم و دم دستی وجود دارد که باعث شود فرد از طب سنتی لذت ببرد همچنین از دیدگاه طب سنتی ورزش باید انجام شود همچنین به میزان کافی غذا باید خورده شود.

رفع خستگی و ضعف با تقویت قلب و مغز

رضایی زاده گفت: برای رفع خستگی و ضعف باید قلب و مغز تقویت شود همچنین افرادی که می‎خواهند قوای ذهنی و فکری آنها تقویت شود باید از مصرف غذاهای بخارزا و نفاخ مانند سیر و پیاز خام پرهیز کنند.

وی افزود: افراط در فکر کردن را اکثر افراد به آن مبتلا هستند که خود مضر قوای ذهنی است و تماشا کردن تلویزیون و کار بار رایانه خود از عوامل دیگر خستگی است چرا که شما در هر ثانیه تماشا کردن فیلم یا برنامه‎های تلویزیونی ۱۶ فرم عکس است که چشم را خسته می‎کند.

این متخصص طب سنتی عنوان کرد: وب گردی یا استفاده از شبکه‎های اجتماعی مانند وایبر خود از عوامل خستگی ذهن و تضعیف قوای مغزی است و فکر افراد را درگیر می‎کند و حجم زیادی از توان آنها را کم می‎کند.

ترشی‎ها به سلامت مغز آسیب می‎زند

رضایی زاده افزود: افراط در نزدیکی جنسی(بیش از ۳ بار در هفته), افراط در خواب و مصرف بیش از حد ترشی‎ها به سلامت قوای مغزی صدمه وارد می‎کند.

 

منبع: خبرگزاری تسنیم