این ماسک حاوی عصاره طبیعی خیار، ویتامین D و پروتئین است و سفید کننده و تامین کننده رطوبت و اکسیژن مورد نیاز پوست می باشد. چین و چروک پوست را برطرف می کند و پوست را صاف و تازه می نماید.

ماسک خنک کننده صورت بوده و صورت را جوان نگاه می دارد همچنین برای رفع چربی پوست بسیار مفید می باشد. خیار می توانید پف کردگی زیر چشم را کاهش می دهد.

۱- ماسک خیار و گلاب

مواد لازم

– خیار

– گلاب

طرز تهیه و استفاده 

یک یا دو خیار را رنده کنید و به صورت ماسک بر روی پوست صورت خود قرار دهید و بیست دقیقه بعد آن را با آب یا پنبه آغشته به گلاب از سطح پوست خود پاک نمایید. ماسک خیار تاثیر زیادی در ایجاد طراوت و شادابی و لطافت پوست دارد و برای پوست های چرب مفید است.

۲- ماسک خیار و لیمو ترش

مواد لازم

– خیار

– عسل

– لیمو ترش

طرز تهیه و استفاده

خیار را با پوست رنده کنید. دو عدد لیمو ترش را درون آن بچکانید و یک قاشق عسل نیز به آن اضافه کنید. می توان از رنده شده ی پوست لیمو هم در ماسک استفاده کرد. خیار باعث سفتی پوست و جلوگیری از افتادگی؛ خنک کنندگی و کاهش چین و چروک می شود.

۳- ماسک خیار و نعناع

مواد لازم

– خیار

– نعناع

طرز تهیه و استفاده

برای مقابله با تاثیرات نامطلوب گرما روی پوست از ماسک نعناع استفاده کنید. یک عدد خیار را رنده کرده و با نعناع تازه کوبیده شده و یک قاشق چای خوری آب لیموی تازه و یک عدد سفیده تخم مرغ مخلوط کنید و به مدت ۱۵ دقیقه روی صورت تان بمالید.

این ماسک به دلیل دارا بودن خیار و نعناع نقش مفیدی در کاهش التهابات پوستی ایفا می کند.

۴- ماسک تخم خیار و خربزه

مواد لازم

– تخم خیار

– تخم کدو

– تخم خربزه

– شیر

طرز تهیه و استفاده

مقدار مساوی تخم خیار، کدو و خربزه بخرید. این تخم ها را جداگانه آسیاب کرده و به صورت پودر درآورید. این پودرها را مقدار مساوی در لیوانی شیر مخلوط کرده و آن قدر بهم بزنید تا قوامی کرم مانند یابد. مخلوط مذکور را به صورت و گردنتان مالیده و ۲۰ دقیقه صبر کنید. سپس آن را با گلاب بشویید. این ماسک برای پوست هایی که روزنه بزرگ بسیاری دارد مفید می باشد.

۵- ماسک خیار و سرکه سیب برای پوست های طبیعی

یک عدد خیار را پوست گرفته و رنده کنید آب آن را گرفته و با ۱/۴ قاشق چایخوری سرکه سیب یا آب لیمومی ترش مخلوط کنید. حالا یک قاشق چایخوری هاماملیس و یک سفیده تخم مرغ به آن اضافه کنید و به مدت ۱۵ دقیقه روی پوست بگذارید. پوست را با آب ولرم بشویید.

۶- ماسک خیار و خامه برای پوست های خشک

آب خیار را با خامه مخلوط کرده و برای نیم ساعت روی پوست صورت بگذارید.

۷- ماسک خیار و سفیده تخم مرغ برای تنگ کردن منافذ پوست

یک عدد خیار را رنده کرده و دو عدد سفیده تخم مرغ و یک قاشق چایخوری آبلیمو به آن اضافه کنید. مواد را برای یک روز داخل یخچال بگذارید و سپس ماسک را بر روی صورت مالیده و پس از ۱۵ دقیقه بشویید.

۸- ماسک خیار و شیر برای برطرف کردن کک و مک

یک عدد خیار را حلقه حلقه کنید و در نصف استکان شیر بریزید. بعد از ۵ دقیقه مخلوط را به وسیله پنبه به صورت بمالید. انجام مداوم این عمل در کوتاه مدت کک و مک صورت کم رنگ و در درازا مدت از بین می رود.